Jak u jsme vás informovali tady a tady je na trhu k dispozici model kody 130 RS.
Jeliko jsem dnes kvůli počasí byl nucen zruit RC závody, měl jsem čas na modelaření u autodráhy. Dětem jsem rozjezdil asi 5 modelů z uplíku, co tu leeli s různými technickými závadami a pak jsem si viml, e mi tu ji dlouho leí stotřicítka. Přemýlel jsem tedy, co s ní.
Resinový podvozek není nic moc, přeci jen se mi vak podařilo (včetně ulomení části dráku motoru) model rozjet.
Aktuálně tedy na Slot.it ose a loiscích, úhlový převod, nějaké to vodítko. Trochu je problém s velikostí kol a disků. Malé disky Slot.it (např. z Alfy/Ferrari) jsou moc malé a drhneme. Take jsem dal standardní rozměr, ale po nasazení pneu zase drhnou vzadu v blatnících. Budu tedy muset brousit. Motor jsem nalezl jeden jediný a to oranový základní Slot.it. Musí být toti uloen opačně a tento jediný neměl seříznutou osičku.
vitekdne September 22 2012 20:03:52
Dobrá práce.
S těmi disky se jen vrací k tomu, co u tady bylo kdysi zmiňováno.
Jen mám z té fotky pocit, e je ta 130 nějak přerostlá. Ale má smysl to proívat, kdy jiná není?
Pepinodne September 22 2012 20:08:31
1) je to paskvil, vůbec to není rozměrově koda 130 RS
2) dělají to i ta velká kola
svejk2dne September 25 2012 08:22:13
Náhodou je to docela ok. Troku doladit a byla by ok. Jo e nejsou na trhu si myslím je hanbou pána majitele Fara. Ja ty 130tky viděl na model hobby. Vystavovali to tam z Fara. Ale a zas ale. Myslím e by je ve Faru nestihali dělat. Česky a Slovensky trh je moc prázdny na domáci značku koda. I tu Fábii měli paněle spi. A neudělali ji zle. Mam ji doma a jezdi pěkne.
vitekdne September 25 2012 19:16:29
Jene, nezlob se na mně, ale v mnohém s Tebou nemohu souhlasit.
Vystavovat nějaký prototyp je jedna věc a dotáhnout model do finální fáze a vyrobit ho v určitém mnoství není vůbec jednoduché a zejména pokud jsi "ve vleku" majitele práv k předloze.
Nevím, jestli je Český a Slovenský trh prázdný, ale vím, e je malý, slabý a nevděčný.
Pokud přistoupíme na tezi, e mezi slepými je jednooký králem, pak je ta panělská 130 OK.
svejk2dne September 26 2012 08:07:48
Ahoj Vítku. panělskou 130tku sem nevidel. Psal sem o fábii. A je dost smutné e domáci výrobce se neví dopracovat k právum a panělska firma je má a dokáe získat. Myslím e nevděčný by za ty kodovky ten Československy trh nebyl.
JMSdne September 26 2012 08:32:05
Tak to zkus a třeba na tom vydělá balík....
Dnes je 26.9.2012 a su zvědavý, za jak dlouho to vyrobí,v takovém mnoství,aby jsi uspokojil ten hladový československý trh, třeba bez těch licenčních handrkovaček s majitelem práv.
Ti by si tě potom soudně vychutnali
Já vím, e nedají licenci firmě, která nemá za sebou výsledky práce,strojní vybavení, dostatek financí a hlavně pojitění proti úpadku-a to vechno stojí velký balík peněz.
Ono to není jenom- dejte mi povolení- já chci dělat vae auta!!!
Pepinodne September 26 2012 09:39:37
Problémem je asi i to, e Mini Replicas ádnou licenci určitě nemá a tuto 130 prostě dělá bez povolení.
JKdne September 26 2012 09:40:44
Docela by mě zajímalo, kolik bys pak po vech peripetiích se získáním licencí finálně těch 130 prázdnému a hladovému českému trhu prodal. Jako bych to viděl - najednou by vichni dřívějí zájemci říkali, e je to moc drahé, e to není to správné provedení a počkají si na jiné, e je to moc úzké, e u čekali moc dlouho a zatím je zájem přeel apod. V zahraničí se o česká auta zajímá jen pár jedinců, take tam bys velké těstí taky neudělal (Fabie od Scalextricu byla jejich totální propadák). Nakonec bys skončil s plným skladem milovaných 130 a exekutorem za dveřmi.
JKdne September 26 2012 09:43:57
Mini Replicas a podobní garáovci jednodue hřeí na to, e se nikomu pro pár resinových kastlí nevyplatí soudit. V případě úspěchu by si na nich stejně nic nevzali.
Jandne September 26 2012 12:30:17
JMS.........Tak to zkus a třeba na tom vydělá balík........
http://www.autodraha-faro.cz/faroblog/skoda-130-rs-jako-model-132.html
Nemám co bych k tomu dodal
vitekdne September 26 2012 13:12:55
Kdy to zpětně čtu - Blog, tak si říkám proč to dělat jednodue, kdy to jde zkomplikovat a jít za kadou cenu vlastní cestou.
JMSdne September 26 2012 14:18:57
No kdo si nevyskouel podnikání s určitým počtem zaměstnanců, investicema do firemních prostor- jak nájem, nebo vlastní- investicí do strojního vybavení, nákup materiálu na výrobu a dalích poloek nepochopí a napíe třeba jako Vítek, e by to lo jednodue.
NEJDE!
Jednodue jde vzít jakýkoli materiál, vystrouhnout si kopyto, odlít formu,udělat pár kastliček pro sebe a pár známých a třeba to osadit na starí podvozek.
Ale zahájit výrobu pro trh znamená vyrobit ve, včetně obalu a jetě mít prostor pro prodejce, který taky potřebuje mari, aby utáhl své podnikání...
Je to prostě náročné ale nejen finančně !
vitekdne September 26 2012 15:17:00
Juro, tady jsme se nepochopili. Svou poznámku jsem nesměřoval ani k firmě a jejímu fungování a ani k materiálům. Tam to fakt jednoduché není. Ale k různým řeením a pokusům typu vodítko (obdobně atypické má snad jen SCX), typu vyosené a ve předu uloení motoru u Fabie a plánovaná výroba několika verzí, typu oddělení střechy od zbytku karoserie (viz. Blog), typu experimentů s FaroMyKit atd.
Sám jsem tady psal o nevděčném českém trhu a i toto jsou jeho projevy. Ale na druhou stranu nejsou vichni zákazníci vyčůraní blbečci co ničemu nerozumí a jsou úplně mimo. A zástupci firem a prodeje nejsou neomylní mistři světa.
Jandne September 26 2012 18:34:23
Pepíno, kde jsi sehnal zvuk motoru 130ky, ten je nejlepí...
rockmasterdne September 26 2012 21:37:33
No...začína sa to formova do velmi kontruktívnej debaty.Na začiatku je vdy dopyt a na tom moe vzniknú ponuka.Najdoleitejie je vak to medzi tým.Faro spravilo zasádnú chybu...malo sa vyda buď cestou seriovky a usposobi tomu ceny,pripadne sa s niekym spoji v silnejí celok,alebo sa pusti cestou exkluzivity a pohna spracovanie a cenu vyie.Oni vak uviazli v strede.Nadviaza drahovo na Ites bol ciel lachetny,ale ial oklieujúci.Taktie trh je v Čechach,ale hlavne na Slovensku bezpohlavný.Vetci snívajú,spomínajú,chceli by,navrhujú...ale nikto nekúpi.My hlavne musíme vedie,čo vlastne chceme a ako velmi to chceme.
JMSdne September 26 2012 21:49:26
Nevím, kolik z vás se dostalo aspoň podívat do firmy Faro.
Já několikrát a větinou, kdy jsem byl v Plzni tak jsme se s Romanem Kyselou seli.
Mnohokrát jsme o problémech, nejen výroby mluvili a ne jenom o Fabii a 130 tce.
Roman si proel i zdravotními problémy a je a s podivem, e to ve vydrel a snaí se stále dál.
Petr Ldne September 27 2012 11:43:31
Souhlas s JMS, to e Faro jetě existuje je jev spíe z kategorie zázraků lidské vůle. Kadý druhý by to dávno zabalil.
On aktuální stav na trhu a to nejen u nás je hodně váný a problémy mají vichni hráči na trhu. SCX přeilo klinickou smrt, Spirit vstal z mrtvých zatím pouze na papíře a ostatní se drí zuby nehty. Představa, e tak malá firma jako Faro a jetě na tak malém a chudém trhu jako ČR bude na tom lépe je hodně naivní.
Faro by v zásadě mohlo vychrlit mnoho modelů, ale má to jeden velký háček, ta výroba se musí nejdřív zafinancovat a to při tom jak malé jsou aktuálně prodeje prostě nejde. Do toho se nikomu peníze strkat nechce. A prosím neargumentujte nikdo s tím, e 130 je trhák a kadý si to koupí. Já si před lety udělal takový test, po jedné z plačtivých vln na téma 130 jsem nechal udělat od pana Vaska asi 30ks karoserií, nepamatuji si přesně kolik a ani rok si nevzpomínám a nechce se mi to hledat, prakticky stejný polotovar, z jakého dělá modely MTR32 a ty rozprodal mezi kolegy modeláři. Neměl jsem z toho ádný zisk, chtěl jsem to prostě jenom vyzkouet. Do dneního dne jsem neviděl jedinou hotovou........
Petr Ldne September 27 2012 13:47:44
Jetě drobnost pro svejk2. Faro práva má a věř tomu, e to stálo hodně práce. jestli věří na sílu naeho trhu a hladu po legendárních modelech koda, zkus na to sehnat peníze a můe se vyrábět
vitekdne September 27 2012 14:56:09
Petře, je to tak jak píe, ale já měl výhrady vůči něčemu jinému. Co ovem můe vyznít do opozice ve smyslu "Nebyls v Rusku, neraď."
A jetě jedna poznámka. Tento, ale nejen tento segment, je bytostně provázán se zákazníkem. A co si pak myslet o firmě, která na vlastním webu absolutně nereaguje na dotazy. A napíu svou "mizernou" angličtinou nebo slunou němčinou kamkoliv v oboru, tak mi odpověď přichází, kdy za dlouho, tak za dva dny.
Nemyslím, e je na tom celý segment nějak dobře, ale celá situace je trochu sloitějí. Někteří hráči sotva přeívají, ale přichází jiní - Scaleauto a jiní se transformují (pokolikáté?) - Fly. Některé předlohy vyrábí i několik firem a objevují se i dalí, třeba malosériové, modely. A někteří hráči prostě zaniknou. To je přirozený vývoj. A třeba to tak má být.