AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
May 19 2024 14:57:53 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Co dál
 
BlogJako obvykle začínám řešit auto na zítřejší závod HK Rallye Ligy. Aktuální problém zní anglewinder převod. Potřebuji převod na 2,38 mm osu, ale průměr pouze cca 16 mm a nic takového tu nemám, vlastně ani nevím, kde takový sehnat. Takže opět pojedu jen tak, aby auto jelo, což je v poslední době pořád.

V klubu to chce nějaký nový impulz, popř. ho potřebuju alespoň já. Jsem rád, že klub máme v podstatě zdarma, ale už mě nebaví koukat na ty staré trubky, omlácené rohy, špínu, nevynesené koše apod. Chceme přilákat lidi, ale do těchto prostor už se o to ani nesnažím a připadá mě, že je to tak i u ostatních. Původní nadšení je pryč, přijít na závody, odjet a konec.

Taky řešíme, jak dál s Rallye ligou. Aktuální situace naprosto odlišných vozů vede k situaci, kdy nás to moc nebaví, takže kudy dál? Buď určit kategorii (čtyřkolky, irc, group b), nebo nechat úplně volné (což se zase trochu příčí původní myšlence rallye, protože Lam Gallardo či P997 tam prostě nemá co dělat) nebo prostě sjednotit a navrhnout všem stejný vůz, jedny pneu a motor, nechat jen dovážení, výběr převodu a uvidí se, kdo je jaký jezdec. To však naráží na to, že by si všichni museli koupit další vůz (což všichni neudělají) a dále je tu problém v tom, že toto už tu máme (sice volnější pravidla) v Group C, které se však odjely jen 2 závody, ačkoliv většina to auto má. Takže co vlastně chceme?

Bojím se toho, že prostě mě to přestane bavit, jak už jsem několikrát vyhrožoval, udělám si 1 x měsíčně ježdění u sebe s posezením a bude to. Jenže (přiznejme si) to by klub na Benešovce skončil. Ale to k tomu podle mě spěje už právě výše napsaným. Děti opět mizí v obchoďácích a nabízet ten nᚠsklep k něčemu dalšímu (firemní seriály, pronájem apod.) prostě nejde. Ježdění u mě má zase tu nevýhodu, že to prostě není ve městě a napít by se mohl jen někdo, protože je potřeba přijet a odjet autem domů.

Taky asi přestanu psát do RC-Cars. Ne že bych chtěl všemu šéfovat, ale tak nějak jsem měl mít pod kontrolou, co půjde do jednotlivých čísel. Teď je situace taková, že chci poslat článek a dozvím se, že je plno, protože honorář za článek je fain a tak si tam prostě lidé posílají, co mají zrovna po ruce. Zdá se mi ale, že mít na 7 str. o autodráze 2 str. o barvení modelů (neber to osobně Tome, ale to patří do plastikového modelářství a dalo se to napsat jedním odstavcem) a čtyři reportáže ze závodů není přesně to, co bych si v časopise o autodráhách představoval (ačkoli jsem před časem také reportáže psal - 24h Brno a Porsche Cup). Mělo by to být jednoznačně odděleno (komerčky vs. svazovky) a mít tématický plán.

Asi jdu hledat ten anglewinder převod ...
Komentáře
liberec dne August 05 2009 23:22:05
Je mi líto, že stále píšeš komerčky vs. svazovky, ale s tím asi nikdo nic nenadělá. Je škoda, že na můj text pohlížíš jako na text pro plastikové modeláře - tento díl je zrovna o tom jak má vypadat interiér maketového modelů pro závody. Osobně jsem rád, že RC Cars přinesl informace o MČR žáků a o Honda Cupu, který je také již MČR, stejně tak je i zajímavý článek o Intercupu. Mé shrnutí více než poloviny dalšího MČR maket Nascar si také snad zaslouží pozornost. Mě osobně je úplně jedno jestli jsou náplní stránek pro dráhaře články o komerčkách nebo o SRC. Pro mne je důležité, že někdo texty pro dráhaře publikuje a dává na vědomí modelářům, že dráhaři jako takoví nevymřeli. I mě nevzali článek protože stejné téma (žáci) popsal Trecha a budiž mu za to dík - nedělal to stejně jako já pro peníze ale proto, aby se vědělo, že se někde sejde fůra děcek a závodí mezi sebou.
Náplní mých textů jsou především informace o tom, jak co udělat nebo jak si poradit. Není to jen popis něčeho, co si koupím a proto je to holt podrobnější a delší. S tím toho moc nenadělám.
Na závěr jen snad tolik, pokud bude mít redakce RC Cars o mé texty zájem, tak je budu psát, když uznají, že za nic nestojí, tak skončím. Nejsem na tuto činnost fixován - má i jiné zájmy a hlavně starosti.
Pepino dne August 06 2009 06:29:59
Tome, jak jsem psal, není to mířeno ani proti tobě, ani proti nikomu jinému. Sám si tvé články čtu, protože mě zajímají, jen prostě můj názor na aktuální obsah čísla a to, kam časopis směřuje.

Moje představa o časopise je prostě asi taková:
- kalendář (rozdělen právě na kom vs. svaz)
- novinky komerčky (co vyšlo na trhu)
- recenze auto komerčky (pevně daná struktura a počet fotek)
- tip komerčky (návod, udělej si sám apod.)
- např. seriál src typy aut (popsání kategorie apod.)
- seriál "představení úspěšných src jezdců" (krčil apod.)
- tip src (návod, udělej si sám apod.)
- reportហze závodu komerčky (pevně daná velikost)
- reportហze závodu src (pevně daná velikost)
(popř. větší část, jedná-li se o významné MČR, ale již do tématického celoročního plánu se dá naplánovat dle kalendáře svazu)
- a pak třeba 1/2 a 1/2 str. komerčky/src představení konkrétního výrobku, který u nás někdo dodává/vyrábí a prodává
Standa dne August 06 2009 09:18:56
Pepo, k tomu převodusmileyaj se použít SRC převody které v tomto průměru a cca 29-30z existují,ale je tam problém se zástavbovou šířkou kvůli pupku,t.z stočit pupek s červíkem a nalepit a nebo použij Slot it Ergal Z30 AW který má průměr 15,8mm a nedávno jsi mi ho prodal .Buď se pro něj stav, nebo ti ho večer vemu na RL.
Marian dne August 06 2009 10:42:56
Mne Rally liga bavi. Dnes vecer zase prijedu se svym Porsche 911.
standalak dne August 06 2009 15:15:42
Mě rally liga taky baví.Ohledně výběru rally aut na příští sezonu jsme se bavili a je to o domluvě.Ja navrhuji NSR Renault Clio a Fiat Abarth, ale podřídím se většině.
Pepino dne August 06 2009 15:28:06
Napsal jsem špatně slovo "nebaví". Závody nás baví (i mě), ale po každem závodě diskutujeme o výběru aut, aby prostě nebyli někteří zvýhodněni nebo spíše, aby byly rovnocené podmínky (ačkoliv Standa N. by vyhrál i s Velorexem) smiley
Standa dne August 06 2009 16:46:22
Nemyslím si,že bych vždy vyhrál,když mi to nefunguje,tak jsem taky v p...Volba na rallye auta NSR se mi jeví jako optimální,autíčko primárně funguje a k tomu nepotřebuje téměř žádný tuning/AW King 21.500 v základu,převod 31/13/ je série.Momentálně jezdím toto/SW klec mi praskla,novou nemám/,je to asi o O,25 s na kolo pomalejší než sw ale stačí to.Jediný tunung je vodítko slot it,a gumy 20/12 též s-i/dohoda/.Nepoužívám ani tzv.hradecký lexan interier.Takže celkově to drហnevyjde,ikdyž jsou NSR v nákupu dražší!
Jirka dne August 06 2009 22:06:56
Pepino nevěš hlavu, léto je v plném proudu a tak se nemůžeme divit, že teď o dráhu není takový zájem. Aspoň budeme řádně natěšený na první závody. Jinak si myslím, že můžete být moc rádi, že máte dráhu jenom pro sebe, myslím komerčkáře a važte si toho. A ty drobné neshody ohledně závodů, pravidel, výběru aut apod. to k tomu prostě patří. Když si budeš jezdit doma sám v obýváku, tak sice budeš mít klid a nikdo ti do toho nebude kecat ale dlouho nás to bavit nebude.
vitek dne August 08 2009 11:07:54
Na časopis jsem se díval v "trafice" a třeba článek od pana Kumičáka má pro mne větší informační hodnotu než jiné. Stejně tak někdo víc ocení Tomův návod a někdo další zase recenzi.
A tu poznámku svaz versus komerčky jsem nějak nepochopil. Ostatně časák je komerční, takže si může tisknout co ho napadne.
A ta Vaše debata v Hradci ohledně stejných modelů není nic nového pod sluncem. Pravidelně se vedou její varianty ve všech modelářských disciplínách. A v reálném motorsportu je to velmi podobné. Bohužel mám pocit, že by tímto zmizela ta pestrost startovního pole, která je na komerčkách fascinující.
Pepino dne August 09 2009 10:15:55
komerčky vs. svazovky = struktura časopisu, ne jeden článek o tom, pak další o tom a zase další o tom prvním. Prostě pevně daná struktura, abych věděl, že na str. 5 sekce autodráh bude reportហze závodů "svazovek" a na 2. str recenze "komerčky" a zároveň (jak to je u normálních časopisů) tématicky udělaný celoroční plán.

Vítku, článek pana Kumičáka není vůbec v sekci autodráh !!!
vitek dne August 09 2009 10:29:18
OK, já tím listoval a pročítal to jen v rychlosti na stánku. Takže jsem žádnou sekci ani nepostřehnul. smiley
Ivan dne August 11 2009 09:00:21
Pepíno, časopis pro širokou zájmovou skupinu musí být pestrý a neuniformní jinak by nelákal. Tak jak si to představuješ by asi nebylo to pravé ořechové. Takto stylizované časopisy bývají povětšinou pro odbornou veřejnost, dosti odbornou, a mohu ti říci, že pro laika jsou úplně sterilní. V těchto časopisech bývá předepsán i druh písma a styl článků. Takový růmec, to by se ani tobě nelíbilo. A ještě pro doplnění, články v těchto časopisech nejsou honorovány, ale každý komu článek jen vemou k otištění si to považuje za čest.
To, že do časopisu píše Slávek se mi moc líbí, je to totiž člověk s automodelařinou žijící již skoro 30 let a má zkušenosti z RC i SRC a najdeš ho i ve výsledkových listinách závodů komerček.
Pepino dne August 11 2009 14:26:00
Ivane, dovolím si nesouhlasit ve více bodech:
1 - Čím myslíš širokou zájmovou skupinu? Navíc, RC-CARS potřebuje, aby si ho kupovali hlavně lidé z toho nejmasovějšího segmentu, tedy lidé, kteří si kupují autodráhu jako hračku, protože tím se jim zvedne náklad. Nás 50 zde, kteří si možná občas časopis koupí, je nevytrhne.

2 - Každé tištěné periodikum má svoj strukturu, takže víš, že na 2. str vždy najdeš článek hlavního téma toho čísla, že na str. 99 najdeš soukromou inzerci apod. A to jsem myslel.

3 - Co se týká stylu časopisu (rozsah příspěvků, vzhled apod.) to je vždy přece na časopisu (redakci), jaký formát si zvolí. A to, že se musíš vejít při psaní do určitého počtu znaků je naprosto normální.

4 - Honoráře. Nehodlám rozebírat, ale není o čem psát, takže honoráře jsou naprosto běžnou součástí, a píšeš tam či onam.

99 - Kolik lidí zde RC-CARS odebírá? Napište prosím.
Marian dne August 11 2009 20:06:39
RC-CARS jsem parkrat ze zvedavosti prolistoval a jelikoz mne nezaujal, tak ho nekupuji. To co se chci dozvedet se dozvim v daleko lepsi forme na nekolika anglickych nebo nemeckych forech, tady na autodraha.org, na stranach vyrobcu, nebo prodejcu po celem svete.
Petr L dne August 17 2009 11:23:25
Osobně radši oželí leckterý jiný článek o autodráze, pokud místo něj vyjde cokoliv od Toma Herdera, LS, nebo někoho dalšího, kdo je tak jako oni schopný vyprodukovat kvalitní text a má co čtenáři sdělit.
I to, jak jsou texty o autodráze kvalitní ovlivňuje, jak se nás kolegové z jiných oborů ale i laická veřejnost bude vnímat.
Takže podstatné při výběru článků by podle mne měla být kvalita textu i za cenu menšího prostoru, ne pravidelná dávka za cenu toho, že text nemá úroveň, kterou by tištěnému médiu odpovídala.
Pepino dne August 17 2009 14:07:42
Jenže to je ono, Petře. Potřebuje autodráhový trh v ČR vlastní časopis? A budeš si kupovat RC-CARS pravidelně za 69,- Kč, když tam bude jednou jen text od Tomáše a jednou od LS?
Petr L dne August 17 2009 18:27:31
Pepino, vzhledem k tomu, že se postupem času všechny kvalitní materiály pomalu ale jistě přesouvají do RC cars, tak i když nerad, tak asi ano a těch 69 Kč je to poslední, co by mi na tom vadilo.
A věř, že o tom přemýšlím již dost dlouho a pořád nějak nemohu pocopit, proč všechny ty materiály vyšly v RC Cars a ne tady.
Pepino dne August 17 2009 18:42:55
Petře, vše, co jde do RC-CARS z komerček (a má o to autor zájem) je poté i zde. Některé články dokonce byly dříve tady a pak šly do časopisu. Pouze Tom Herder je zde poté nezveřejňuje. Něco zde již dříve napsal a ostatní má u sebe na webu.

Pravidla zní, co jde do RC-CARS, může být po měsíci zde (původě bylo požadováno až po 3 měsících).

Bohužel vzhledem k totálnímu nezájmu distributorů nemám osobně prostředky na to si každý měsíc třeba kupovat 2 modely, abych mohl o jednom napsat zde a druhém do časáku a třeba i LS časově nestíhá psát každý měsíc a navíc byl docela znechucen nezájmem o časák.

Každopádně původním popudem bylo to, že v celém RC-CARS 8/2009 (teď to nebudu dělit na RC a AUTODRÁHU) je 30 článků a z toho je 20 článků různých reportáží ze závodů + 1 představení buggy + 1 rozhovor + 1 veletrh + 1 historie + 1 Nascar + 1 tvorba karoserie + 3 úpravy RC + 1 představení klubu ... a to je právě to, co z třeba i původního suprového časáku může udělat naprostý cár papíru, protože to nemá žádná pravidla, ideu, nikoho, kdo by chtěl mít kvalitní obsah. I mě osobně je bližší tištěný časopis, ale musí nějak vypadat a stát za přečtení.
Petr L dne August 17 2009 18:44:06
Mariane, také se po světě rozhlížím, ale nějak mám pocit, že pokud se zrovna nepídím po horkých aktualitách z výroby atp, tak se ani po světě nedá moc smysluplného o stavbě a tuningu dozvědět, takže nakonec stejně skončím u Toma a snažím se alespoň něco vytáhnout z jeho tutoriálů.
Pepino dne August 17 2009 18:57:51
A teď jsi se dotknul toho nejdůležitějšího tématu: Je vůbec ješte o čem psát v našem měřítku?

To, že tunning od Scalextricu nefunguje, naopak Slot.it je v podstatě bez konkurence. Ovladače se vyrábí také již takové, že bastlení není potřeba. Carrera dráhu mají taky všichni. Když vyjde nové auto, časem ho do ČR někdo doveze a nabídne, na závody chodí pořád stejná banda lidí.

Má tedy smysl tento web?
Petr L dne August 17 2009 23:35:26
Pepino, myslím, že témat je dost. Právě to, že stavíme na komerční produkci otvírá vždy prostor pro tuning. Namátkou pár témat, co nemusím dlouho lovit:

-Ovladače až na pár vyjímek jako Parma, MB Slot atp. jsou zfušované a pořádný zápřah nepřežijí.

-Digitál ovladače od Carrara jsou pouze pumpičky a kdo je naučený na pistole má smůlu.

-Digitál od všech výrobců o různý tuning přímo volá, alternativních SW je dost, ovšem zkušeností a rad jak na to je zoufale málo.

-I to přiblblé počítadlo kol dělá leckomu potíže a ne všechna co jdou koupit se dají vždy použít.

-Až na pár vyjímek se auto z krabičky nedostane bez zásahu nebo tuningu ani na 30% svých možností.

- Je nás dohromady pár desítek, ale máme snad tucet různých seriálů podle rozdílných pravidel a to jsou všechna pravidla postavená na plastovém modelu a plastovém šasí.

Tak jako se vyrobci a výrobky zlepšují, nebo mění, tak se i již vyčerpaná témata vracejí, nehledě na to, že pokud někdo začne zítra, tak se bez možnosti komunikace s těmi, co jsou dál stává dalším průkopníkem slepých uliček. A právě proto má web smysl, bez komunikace a sdílení zkušeností se nemůžeme rozvíjet.

Takže o to, že nebude o čem psát bych strach neměl, spíš bychom se měli nějak pokusit vytvořit podmínky pro to, aby celý web fungoval na trochu jiném principu. Obsah takto koncipovaného webu přece mají tvořit jeho členové a ne jeden člověk.

RC Cars může perfektně pokrýt prostor modelářů z jiných oborů - kdo není vidět, neexistuje, ale ten základ a detaily, které většinou ty co jsou zaměřeni na něco jiného ani nezajímají, by měl být v úzce specializovaném médiu a to je tady právě nᚠweb.
Tomnem dne August 18 2009 11:53:22
Web je potřeba.Taky si rád přečtu časopis,ale není v něm zpětná vazba.Uvedu příklad.Napsal jsem do časopisu článek a nic.Až po uveřejnění na webu byla reakce.Když například Petr napíše co se mu nelíbí a zároveň dokáže poradit jak a co zlepšit,tak to člověka někam posune.A za to jsem rád.Proto má tento web cenu a smysl. RC Cars nemá dobrou distribuci.Já ho ve Vlašimi neseženu vůbec a v Benešově málo kdy.Jednou jsem obíhal trafiky v Praze a ve většině o něm vůbec nevěděli.Když člověk nechce jít do předplatného,tak si ho prostě nemůže koupit.Potom to vypadá,že o časopis není zájem a to je škoda.
Jirka dne August 21 2009 22:33:47
Tak nevím zda všechny články z komerček co šli do časopísu a autor měl zájem je zde zveřejnit se tady ukázali. Já myslím, že minimálně ve dvojím případě to asi někam zapadlo.
Jan dne August 26 2009 09:55:00
Pepíno, tento web je SUPER, a rozhodně má cenu pokračovat, já se právě díky těmto stránkám vrátil po 30.....letech k autodrázesmiley a myslím, že nejsem sámsmiley
Proto DÍKY a jen tak dálsmiley
Pepino dne August 27 2009 08:52:32
Jirko, u článků (reportáží) ze závodů nemá smysl čekat měsíc, stačí lehce poupravit a dají se zde zveřejnit rovnou. Navíc většina lidí čeká jen výsledky. Jenže např., když článek zveřejníš u Ivana, kam taky lidé chodí, je už zbytečné ho dávat po týdnu (když se k tomu dostanu) ještě sem.
Petr L dne August 27 2009 10:28:55
No já bych to klidně zdvojil, Ivan není ve vyhledávačích rozhodně v první lajně a tak spoléhat, že se článek dostane k běžným brouzdalům mimo naší komunitu je hodně naivní.
HWSlot dne August 27 2009 15:01:06
Pepino, nevím o kterej článek ti jde...vždy jsem ti dával náskok....jestli myslíš ten o posledním závodu Krušnohoru od Jirky, tak ten se jel 29. listopadu 2008 a já ho zveřejnil až 27.3.2009 !!! smiley
Jirka dne August 31 2009 17:09:23
No nebudu to dál rozpitvávat, jenom jsi mne Pepino se svou odpovědí hóóódně překvapil.smiley
Pepino dne August 31 2009 20:41:38
Jirko, až budu mít dalších 5 adminů, tak budu stíhat vše. Takto to prostě nejde a nevím, o které články se jednalo a pokud vím, tak u Ivana jsi nějaké zveřejňoval a já se k nějakému tvému ze závodu dostal až poté. Nevím však, které to byly a kdy byly zveřejněny. To z mé strany vše.

Pro mě nejzajímavější Slot Car News má 10 redaktorů, stejně tak nepředpokládám, že Slot Car Illustrated dělá 1 člověk. Pokud mě budete dodávat správně naformátované texty, předpřipravené fotky ve správném formátu a rozlišení, správně pojmenované, není problém článek za 5 minut zveřejnit.
Petr L dne August 31 2009 21:06:14
Pokud na to Pepino vytvoříš template, aby nebyl problém s úpravou článku
( tak to dělá SlotForum u News kam může psát každý člen )tak by to mělo jít
Pepino dne August 31 2009 22:28:01
Petře, system má v sobě zabudovanou možnost vložení NOVINKY nebo ČLANKU kymkoliv po přihlášení a já to poté jen schválím, bohužel do toho nejdou fotky a s těmi je nejvíce práce je upravit do požadovaného. Pokud někdo chce, dám sem návod a můžete to používat.

Problém je stejně ale v tom, že někdo nedělá mezery za tečkou či čárkou, někdo zase odstavce apod. Nejideálnější je mít více správců, na které se můžeš 100 % spolehnout.
Petr L dne August 31 2009 23:05:40
No je to také cesta, ale stejně by to možná bylo praktické, a pravidla jak má článek vypadat lze prostě stanovit a kdo chce publikovat, by je asi měl dodržet ne?
Pepino dne September 01 2009 09:25:43
Viz novinka na úvodní stránce
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
09
09
Zajímavé domácí dráhy
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 1
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio