|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Jako obvykle začínám řeit auto na zítřejí závod HK Rallye Ligy. Aktuální problém zní anglewinder převod. Potřebuji převod na 2,38 mm osu, ale průměr pouze cca 16 mm a nic takového tu nemám, vlastně ani nevím, kde takový sehnat. Take opět pojedu jen tak, aby auto jelo, co je v poslední době pořád.
V klubu to chce nějaký nový impulz, popř. ho potřebuju alespoň já. Jsem rád, e klub máme v podstatě zdarma, ale u mě nebaví koukat na ty staré trubky, omlácené rohy, pínu, nevynesené koe apod. Chceme přilákat lidi, ale do těchto prostor u se o to ani nesnaím a připadá mě, e je to tak i u ostatních. Původní nadení je pryč, přijít na závody, odjet a konec.
Taky řeíme, jak dál s Rallye ligou. Aktuální situace naprosto odliných vozů vede k situaci, kdy nás to moc nebaví, take kudy dál? Buď určit kategorii (čtyřkolky, irc, group b), nebo nechat úplně volné (co se zase trochu příčí původní mylence rallye, protoe Lam Gallardo či P997 tam prostě nemá co dělat) nebo prostě sjednotit a navrhnout vem stejný vůz, jedny pneu a motor, nechat jen dováení, výběr převodu a uvidí se, kdo je jaký jezdec. To vak naráí na to, e by si vichni museli koupit dalí vůz (co vichni neudělají) a dále je tu problém v tom, e toto u tu máme (sice volnějí pravidla) v Group C, které se vak odjely jen 2 závody, ačkoliv větina to auto má. Take co vlastně chceme?
Bojím se toho, e prostě mě to přestane bavit, jak u jsem několikrát vyhrooval, udělám si 1 x měsíčně jedění u sebe s posezením a bude to. Jene (přiznejme si) to by klub na Beneovce skončil. Ale to k tomu podle mě spěje u právě výe napsaným. Děti opět mizí v obchoďácích a nabízet ten ná sklep k něčemu dalímu (firemní seriály, pronájem apod.) prostě nejde. Jedění u mě má zase tu nevýhodu, e to prostě není ve městě a napít by se mohl jen někdo, protoe je potřeba přijet a odjet autem domů.
Taky asi přestanu psát do RC-Cars. Ne e bych chtěl vemu éfovat, ale tak nějak jsem měl mít pod kontrolou, co půjde do jednotlivých čísel. Teď je situace taková, e chci poslat článek a dozvím se, e je plno, protoe honorář za článek je fain a tak si tam prostě lidé posílají, co mají zrovna po ruce. Zdá se mi ale, e mít na 7 str. o autodráze 2 str. o barvení modelů (neber to osobně Tome, ale to patří do plastikového modelářství a dalo se to napsat jedním odstavcem) a čtyři reportáe ze závodů není přesně to, co bych si v časopise o autodráhách představoval (ačkoli jsem před časem také reportáe psal - 24h Brno a Porsche Cup). Mělo by to být jednoznačně odděleno (komerčky vs. svazovky) a mít tématický plán.
Asi jdu hledat ten anglewinder převod ... | |
| |
|
|
dne August 05 2009 23:22:05
Je mi líto, e stále píe komerčky vs. svazovky, ale s tím asi nikdo nic nenadělá. Je koda, e na můj text pohlíí jako na text pro plastikové modeláře - tento díl je zrovna o tom jak má vypadat interiér maketového modelů pro závody. Osobně jsem rád, e RC Cars přinesl informace o MČR áků a o Honda Cupu, který je také ji MČR, stejně tak je i zajímavý článek o Intercupu. Mé shrnutí více ne poloviny dalího MČR maket Nascar si také snad zaslouí pozornost. Mě osobně je úplně jedno jestli jsou náplní stránek pro dráhaře články o komerčkách nebo o SRC. Pro mne je důleité, e někdo texty pro dráhaře publikuje a dává na vědomí modelářům, e dráhaři jako takoví nevymřeli. I mě nevzali článek protoe stejné téma (áci) popsal Trecha a budi mu za to dík - nedělal to stejně jako já pro peníze ale proto, aby se vědělo, e se někde sejde fůra děcek a závodí mezi sebou.
Náplní mých textů jsou předevím informace o tom, jak co udělat nebo jak si poradit. Není to jen popis něčeho, co si koupím a proto je to holt podrobnějí a delí. S tím toho moc nenadělám.
Na závěr jen snad tolik, pokud bude mít redakce RC Cars o mé texty zájem, tak je budu psát, kdy uznají, e za nic nestojí, tak skončím. Nejsem na tuto činnost fixován - má i jiné zájmy a hlavně starosti. |
dne August 06 2009 06:29:59
Tome, jak jsem psal, není to mířeno ani proti tobě, ani proti nikomu jinému. Sám si tvé články čtu, protoe mě zajímají, jen prostě můj názor na aktuální obsah čísla a to, kam časopis směřuje.
Moje představa o časopise je prostě asi taková:
- kalendář (rozdělen právě na kom vs. svaz)
- novinky komerčky (co vylo na trhu)
- recenze auto komerčky (pevně daná struktura a počet fotek)
- tip komerčky (návod, udělej si sám apod.)
- např. seriál src typy aut (popsání kategorie apod.)
- seriál "představení úspěných src jezdců" (krčil apod.)
- tip src (návod, udělej si sám apod.)
- reportá ze závodu komerčky (pevně daná velikost)
- reportá ze závodu src (pevně daná velikost)
(popř. větí část, jedná-li se o významné MČR, ale ji do tématického celoročního plánu se dá naplánovat dle kalendáře svazu)
- a pak třeba 1/2 a 1/2 str. komerčky/src představení konkrétního výrobku, který u nás někdo dodává/vyrábí a prodává |
dne August 06 2009 09:18:56
Pepo, k tomu převoduaj se pouít SRC převody které v tomto průměru a cca 29-30z existují,ale je tam problém se zástavbovou ířkou kvůli pupku,t.z stočit pupek s červíkem a nalepit a nebo pouij Slot it Ergal Z30 AW který má průměr 15,8mm a nedávno jsi mi ho prodal .Buď se pro něj stav, nebo ti ho večer vemu na RL. |
dne August 06 2009 10:42:56
Mne Rally liga bavi. Dnes vecer zase prijedu se svym Porsche 911. |
dne August 06 2009 15:15:42
Mě rally liga taky baví.Ohledně výběru rally aut na přítí sezonu jsme se bavili a je to o domluvě.Ja navrhuji NSR Renault Clio a Fiat Abarth, ale podřídím se větině. |
dne August 06 2009 15:28:06
Napsal jsem patně slovo "nebaví". Závody nás baví (i mě), ale po kadem závodě diskutujeme o výběru aut, aby prostě nebyli někteří zvýhodněni nebo spíe, aby byly rovnocené podmínky (ačkoliv Standa N. by vyhrál i s Velorexem) |
dne August 06 2009 16:46:22
Nemyslím si,e bych vdy vyhrál,kdy mi to nefunguje,tak jsem taky v p...Volba na rallye auta NSR se mi jeví jako optimální,autíčko primárně funguje a k tomu nepotřebuje téměř ádný tuning/AW King 21.500 v základu,převod 31/13/ je série.Momentálně jezdím toto/SW klec mi praskla,novou nemám/,je to asi o O,25 s na kolo pomalejí ne sw ale stačí to.Jediný tunung je vodítko slot it,a gumy 20/12 té s-i/dohoda/.Nepouívám ani tzv.hradecký lexan interier.Take celkově to drá nevyjde,ikdy jsou NSR v nákupu draí! |
dne August 06 2009 22:06:56
Pepino nevě hlavu, léto je v plném proudu a tak se nemůeme divit, e teď o dráhu není takový zájem. Aspoň budeme řádně natěený na první závody. Jinak si myslím, e můete být moc rádi, e máte dráhu jenom pro sebe, myslím komerčkáře a vate si toho. A ty drobné neshody ohledně závodů, pravidel, výběru aut apod. to k tomu prostě patří. Kdy si bude jezdit doma sám v obýváku, tak sice bude mít klid a nikdo ti do toho nebude kecat ale dlouho nás to bavit nebude. |
dne August 08 2009 11:07:54
Na časopis jsem se díval v "trafice" a třeba článek od pana Kumičáka má pro mne větí informační hodnotu ne jiné. Stejně tak někdo víc ocení Tomův návod a někdo dalí zase recenzi.
A tu poznámku svaz versus komerčky jsem nějak nepochopil. Ostatně časák je komerční, take si můe tisknout co ho napadne.
A ta Vae debata v Hradci ohledně stejných modelů není nic nového pod sluncem. Pravidelně se vedou její varianty ve vech modelářských disciplínách. A v reálném motorsportu je to velmi podobné. Bohuel mám pocit, e by tímto zmizela ta pestrost startovního pole, která je na komerčkách fascinující. |
dne August 09 2009 10:15:55
komerčky vs. svazovky = struktura časopisu, ne jeden článek o tom, pak dalí o tom a zase dalí o tom prvním. Prostě pevně daná struktura, abych věděl, e na str. 5 sekce autodráh bude reportá ze závodů "svazovek" a na 2. str recenze "komerčky" a zároveň (jak to je u normálních časopisů) tématicky udělaný celoroční plán.
Vítku, článek pana Kumičáka není vůbec v sekci autodráh !!! |
dne August 09 2009 10:29:18
OK, já tím listoval a pročítal to jen v rychlosti na stánku. Take jsem ádnou sekci ani nepostřehnul. |
dne August 11 2009 09:00:21
Pepíno, časopis pro irokou zájmovou skupinu musí být pestrý a neuniformní jinak by nelákal. Tak jak si to představuje by asi nebylo to pravé ořechové. Takto stylizované časopisy bývají povětinou pro odbornou veřejnost, dosti odbornou, a mohu ti říci, e pro laika jsou úplně sterilní. V těchto časopisech bývá předepsán i druh písma a styl článků. Takový růmec, to by se ani tobě nelíbilo. A jetě pro doplnění, články v těchto časopisech nejsou honorovány, ale kadý komu článek jen vemou k otitění si to povauje za čest.
To, e do časopisu píe Slávek se mi moc líbí, je to toti člověk s automodelařinou ijící ji skoro 30 let a má zkuenosti z RC i SRC a najde ho i ve výsledkových listinách závodů komerček. |
dne August 11 2009 14:26:00
Ivane, dovolím si nesouhlasit ve více bodech:
1 - Čím myslí irokou zájmovou skupinu? Navíc, RC-CARS potřebuje, aby si ho kupovali hlavně lidé z toho nejmasovějího segmentu, tedy lidé, kteří si kupují autodráhu jako hračku, protoe tím se jim zvedne náklad. Nás 50 zde, kteří si moná občas časopis koupí, je nevytrhne.
2 - Kadé titěné periodikum má svoj strukturu, take ví, e na 2. str vdy najde článek hlavního téma toho čísla, e na str. 99 najde soukromou inzerci apod. A to jsem myslel.
3 - Co se týká stylu časopisu (rozsah příspěvků, vzhled apod.) to je vdy přece na časopisu (redakci), jaký formát si zvolí. A to, e se musí vejít při psaní do určitého počtu znaků je naprosto normální.
4 - Honoráře. Nehodlám rozebírat, ale není o čem psát, take honoráře jsou naprosto běnou součástí, a píe tam či onam.
99 - Kolik lidí zde RC-CARS odebírá? Napite prosím. |
dne August 11 2009 20:06:39
RC-CARS jsem parkrat ze zvedavosti prolistoval a jelikoz mne nezaujal, tak ho nekupuji. To co se chci dozvedet se dozvim v daleko lepsi forme na nekolika anglickych nebo nemeckych forech, tady na autodraha.org, na stranach vyrobcu, nebo prodejcu po celem svete. |
dne August 17 2009 11:23:25
Osobně radi oelí leckterý jiný článek o autodráze, pokud místo něj vyjde cokoliv od Toma Herdera, LS, nebo někoho dalího, kdo je tak jako oni schopný vyprodukovat kvalitní text a má co čtenáři sdělit.
I to, jak jsou texty o autodráze kvalitní ovlivňuje, jak se nás kolegové z jiných oborů ale i laická veřejnost bude vnímat.
Take podstatné při výběru článků by podle mne měla být kvalita textu i za cenu meního prostoru, ne pravidelná dávka za cenu toho, e text nemá úroveň, kterou by titěnému médiu odpovídala. |
dne August 17 2009 14:07:42
Jene to je ono, Petře. Potřebuje autodráhový trh v ČR vlastní časopis? A bude si kupovat RC-CARS pravidelně za 69,- Kč, kdy tam bude jednou jen text od Tomáe a jednou od LS? |
dne August 17 2009 18:27:31
Pepino, vzhledem k tomu, e se postupem času vechny kvalitní materiály pomalu ale jistě přesouvají do RC cars, tak i kdy nerad, tak asi ano a těch 69 Kč je to poslední, co by mi na tom vadilo.
A věř, e o tom přemýlím ji dost dlouho a pořád nějak nemohu pocopit, proč vechny ty materiály vyly v RC Cars a ne tady. |
dne August 17 2009 18:42:55
Petře, ve, co jde do RC-CARS z komerček (a má o to autor zájem) je poté i zde. Některé články dokonce byly dříve tady a pak ly do časopisu. Pouze Tom Herder je zde poté nezveřejňuje. Něco zde ji dříve napsal a ostatní má u sebe na webu.
Pravidla zní, co jde do RC-CARS, můe být po měsíci zde (původě bylo poadováno a po 3 měsících).
Bohuel vzhledem k totálnímu nezájmu distributorů nemám osobně prostředky na to si kadý měsíc třeba kupovat 2 modely, abych mohl o jednom napsat zde a druhém do časáku a třeba i LS časově nestíhá psát kadý měsíc a navíc byl docela znechucen nezájmem o časák.
Kadopádně původním popudem bylo to, e v celém RC-CARS 8/2009 (teď to nebudu dělit na RC a AUTODRÁHU) je 30 článků a z toho je 20 článků různých reportáí ze závodů + 1 představení buggy + 1 rozhovor + 1 veletrh + 1 historie + 1 Nascar + 1 tvorba karoserie + 3 úpravy RC + 1 představení klubu ... a to je právě to, co z třeba i původního suprového časáku můe udělat naprostý cár papíru, protoe to nemá ádná pravidla, ideu, nikoho, kdo by chtěl mít kvalitní obsah. I mě osobně je blií titěný časopis, ale musí nějak vypadat a stát za přečtení. |
dne August 17 2009 18:44:06
Mariane, také se po světě rozhlíím, ale nějak mám pocit, e pokud se zrovna nepídím po horkých aktualitách z výroby atp, tak se ani po světě nedá moc smysluplného o stavbě a tuningu dozvědět, take nakonec stejně skončím u Toma a snaím se alespoň něco vytáhnout z jeho tutoriálů. |
dne August 17 2009 18:57:51
A teď jsi se dotknul toho nejdůleitějího tématu: Je vůbec jete o čem psát v naem měřítku?
To, e tunning od Scalextricu nefunguje, naopak Slot.it je v podstatě bez konkurence. Ovladače se vyrábí také ji takové, e bastlení není potřeba. Carrera dráhu mají taky vichni. Kdy vyjde nové auto, časem ho do ČR někdo doveze a nabídne, na závody chodí pořád stejná banda lidí.
Má tedy smysl tento web? |
dne August 17 2009 23:35:26
Pepino, myslím, e témat je dost. Právě to, e stavíme na komerční produkci otvírá vdy prostor pro tuning. Namátkou pár témat, co nemusím dlouho lovit:
-Ovladače a na pár vyjímek jako Parma, MB Slot atp. jsou zfuované a pořádný zápřah nepřeijí.
-Digitál ovladače od Carrara jsou pouze pumpičky a kdo je naučený na pistole má smůlu.
-Digitál od vech výrobců o různý tuning přímo volá, alternativních SW je dost, ovem zkueností a rad jak na to je zoufale málo.
-I to přiblblé počítadlo kol dělá leckomu potíe a ne vechna co jdou koupit se dají vdy pouít.
-A na pár vyjímek se auto z krabičky nedostane bez zásahu nebo tuningu ani na 30% svých moností.
- Je nás dohromady pár desítek, ale máme snad tucet různých seriálů podle rozdílných pravidel a to jsou vechna pravidla postavená na plastovém modelu a plastovém así.
Tak jako se vyrobci a výrobky zlepují, nebo mění, tak se i ji vyčerpaná témata vracejí, nehledě na to, e pokud někdo začne zítra, tak se bez monosti komunikace s těmi, co jsou dál stává dalím průkopníkem slepých uliček. A právě proto má web smysl, bez komunikace a sdílení zkueností se nemůeme rozvíjet.
Take o to, e nebude o čem psát bych strach neměl, spí bychom se měli nějak pokusit vytvořit podmínky pro to, aby celý web fungoval na trochu jiném principu. Obsah takto koncipovaného webu přece mají tvořit jeho členové a ne jeden člověk.
RC Cars můe perfektně pokrýt prostor modelářů z jiných oborů - kdo není vidět, neexistuje, ale ten základ a detaily, které větinou ty co jsou zaměřeni na něco jiného ani nezajímají, by měl být v úzce specializovaném médiu a to je tady právě ná web. |
dne August 18 2009 11:53:22
Web je potřeba.Taky si rád přečtu časopis,ale není v něm zpětná vazba.Uvedu příklad.Napsal jsem do časopisu článek a nic.A po uveřejnění na webu byla reakce.Kdy například Petr napíe co se mu nelíbí a zároveň dokáe poradit jak a co zlepit,tak to člověka někam posune.A za to jsem rád.Proto má tento web cenu a smysl. RC Cars nemá dobrou distribuci.Já ho ve Vlaimi neseenu vůbec a v Beneově málo kdy.Jednou jsem obíhal trafiky v Praze a ve větině o něm vůbec nevěděli.Kdy člověk nechce jít do předplatného,tak si ho prostě nemůe koupit.Potom to vypadá,e o časopis není zájem a to je koda. |
dne August 21 2009 22:33:47
Tak nevím zda vechny články z komerček co li do časopísu a autor měl zájem je zde zveřejnit se tady ukázali. Já myslím, e minimálně ve dvojím případě to asi někam zapadlo. |
dne August 26 2009 09:55:00
Pepíno, tento web je SUPER, a rozhodně má cenu pokračovat, já se právě díky těmto stránkám vrátil po 30.....letech k autodráze a myslím, e nejsem sám
Proto DÍKY a jen tak dál |
dne August 27 2009 08:52:32
Jirko, u článků (reportáí) ze závodů nemá smysl čekat měsíc, stačí lehce poupravit a dají se zde zveřejnit rovnou. Navíc větina lidí čeká jen výsledky. Jene např., kdy článek zveřejní u Ivana, kam taky lidé chodí, je u zbytečné ho dávat po týdnu (kdy se k tomu dostanu) jetě sem. |
dne August 27 2009 10:28:55
No já bych to klidně zdvojil, Ivan není ve vyhledávačích rozhodně v první lajně a tak spoléhat, e se článek dostane k běným brouzdalům mimo naí komunitu je hodně naivní. |
dne August 27 2009 15:01:06
Pepino, nevím o kterej článek ti jde...vdy jsem ti dával náskok....jestli myslí ten o posledním závodu Krunohoru od Jirky, tak ten se jel 29. listopadu 2008 a já ho zveřejnil a 27.3.2009 !!! |
dne August 31 2009 17:09:23
No nebudu to dál rozpitvávat, jenom jsi mne Pepino se svou odpovědí hóóódně překvapil. |
dne August 31 2009 20:41:38
Jirko, a budu mít dalích 5 adminů, tak budu stíhat ve. Takto to prostě nejde a nevím, o které články se jednalo a pokud vím, tak u Ivana jsi nějaké zveřejňoval a já se k nějakému tvému ze závodu dostal a poté. Nevím vak, které to byly a kdy byly zveřejněny. To z mé strany ve.
Pro mě nejzajímavějí Slot Car News má 10 redaktorů, stejně tak nepředpokládám, e Slot Car Illustrated dělá 1 člověk. Pokud mě budete dodávat správně naformátované texty, předpřipravené fotky ve správném formátu a rozliení, správně pojmenované, není problém článek za 5 minut zveřejnit. |
dne August 31 2009 21:06:14
Pokud na to Pepino vytvoří template, aby nebyl problém s úpravou článku
( tak to dělá SlotForum u News kam můe psát kadý člen )tak by to mělo jít |
dne August 31 2009 22:28:01
Petře, system má v sobě zabudovanou monost vloení NOVINKY nebo ČLANKU kymkoliv po přihláení a já to poté jen schválím, bohuel do toho nejdou fotky a s těmi je nejvíce práce je upravit do poadovaného. Pokud někdo chce, dám sem návod a můete to pouívat.
Problém je stejně ale v tom, e někdo nedělá mezery za tečkou či čárkou, někdo zase odstavce apod. Nejideálnějí je mít více správců, na které se můe 100 % spolehnout. |
dne August 31 2009 23:05:40
No je to také cesta, ale stejně by to moná bylo praktické, a pravidla jak má článek vypadat lze prostě stanovit a kdo chce publikovat, by je asi měl dodret ne? |
dne September 01 2009 09:25:43
Viz novinka na úvodní stránce |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
159
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 8
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|