AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
May 07 2024 22:33:53 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Představení modelu FARO Tatra 607-2
 
RCVelká recenze modelu FARO Tatra 607-2 od LS vyjde v časopise RC-CARS 9/2009

Komentáře
Jirka dne August 31 2009 17:07:10
Bezva článek, všem vřele doporučuju přečíst.smiley
LS dne August 31 2009 21:48:29
Dnes se mi dostal jeden výtisk časopisu RC Cars do ruky. Ve srovnání s mými předchozími recenzemi nezasahoval grafik na mou výslovnou žádost do color managementu. Fotografie jsou nyní v reálných barvách, tak jak byl nakalibrován fotoaparát. Z tofo důvodu se domnívám, že se jedná o velký posun vpřed z hlediska věrohodnosti textu a fotografií. Názor na obsah recenze nech si utvoří každý čtenář sám.
Petr L dne September 11 2009 16:29:24
Právě jsem článek dočetl. Je velmi dobrýsmiley
Ivan dne September 11 2009 18:55:03
Četl jsem to ve středu a zdálo se mi to dlouhé.
vitek dne September 11 2009 18:58:42
K sosnutí skenu na rapidu by to nebylo smiley
LS dne September 12 2009 13:29:25
Trochu jsem nepochopil co mně (nebo nám všech) chtěl Vítek sdělit. Bylo by možné napsat komentář znovu v českém jazyce bez nářečí? Děkuji LS
vitek dne September 12 2009 17:14:51
Použil jsem hovor náctiletých, by k nim věkově nepatřím a ani jejich názory v mnohém nesdílím. Poznámka je také doplněna smajlíkem, který mi jako výrazový prostředek není blízký, ale někdy je jeho použití vhodným doplňkem. A ještě drobná poznámka. Z hlediska jazykové se nejedná o nářečí, ale spíše slang.
Převedeno do spisovné češtiny by bylo napsáno asi toto. Mohl by někdo prosím poskytnout naskenovaný článek ke stažení z rapidshare.
Poznámku vnímám jako vtípek, v tom smyslu, že by se zde mohla vést debata o textu, který nebyl diskutujícími čten. V žádném případě se skenováním a nabízením tímto způsobem nesouhlasím. A jestli je to vnímáno jako návodné, tak není problém poslední tři příspěvky smazat. K tématu nic neříkají - a je to moje chyba.
LS dne September 13 2009 10:53:44
Jasnou odpověď jsem po Vítkovi chtěl jen proto, aby sám potvrdil, co jsem předem tušil. Z toho co napsal je mi hodně smutno. Proto Vítkovi a všem ostatním sděluji následující:

1) Vzhledem k faktu, že jste vysokoškolsky vzdělaný člověk, tak by vám asi nemělo dělat výrazný problém si časopis za 69,- Kč koupit, zejména s ohledem na skutečnost, že o materiálech v něm uveřejněných hodláte veřejně diskutovat.

2) Tím, že nabádáte čtenáře tohoto webu k tomu, aby vám někdo článek naskenoval a poskytl, se dopouštíte jednání, které není v souladu s právním řádem. Jako autor textu a fotografií uvedených v článku jsem poskytl jednorázovou licenci časopisu RC Cars k užití svého díla. Jestli jej chcete užívat jinak, než si časopis zakoupit a materiály v něm publikované používat pro svou osobní potřebu, můžete mne kontaktovat, dohodnout se na podmínkách licence, zaplatit licenční poplatek a v souladu s licenčními podmínkami dílo užívat.

3) Nejen vůči mně, ale také vůči vydavateli RC Cars je (minimálně) nemorální uveřejňovat na internetu autorské dílo, které je možné v distribuci řádně zakoupit. Uvědomte si, že byste tím vydavatele poškodil. Vydavatel nežije jen z reklam, ale také z tržeb za prodej časopisu. To, že Vás v časopise zajímá jen jeden článek, o kterém chcete diskutovat, není omluvou.

4) Já ten článek nepíšu jen pro diskutéry na tomto webu, aby si měli čím krátit volnou chvíli. Neumíte si představit, kolik hodin je zapotřebí na přípravu (já totiž neopisuji staré články z ABC jako někdo), kolik hodin trvá nafotografování (nemačkám to z ruky na kompaktu za 10.000,- Kč), kolik hodin trvá adjustace fotografií v PC v tiskové kvalitě. A vlastní článek píšu cca 5-6 hodin. Přitom veškerý profesionální software mám legální, tzn. nikde jsem si ho nestáhnul, ani mi ho nikdo nepůjčil. Jenom proto je zapotřebí to dělat za peníze a je nutné materiál prodat také ještě někam jinam než do RC Cars (mám smlouvu s německým vydavatelem), kde z toho vznikne historický článek o závodních vozech. Německý vydavatel publikující i v Čechách nestojí o to, aby se před jeho vydáním texty a fotografie předem objevily na internetu. Ty honoráře, které z toho vyplynou jsou zdaněny a ztěží pokryjí náklady.

5) Původně jsem se dohodl s majitelem tohoto webu, že po určitém čase své příspěvky poskytnu na tomto místě čtenářům (ve zkrácené formě). Po té, co tady Vítek napsal to co napsal, svou dohodu asi přehodnotím.

6) Kdyby byl Vítek nemajetný student nebo penzista, tak mu článek v PDF formě zdarma pošlu. Nebylo by to poprvé ani naposledy. Stejně tak bych to udělal, kdyby to byl skutečný zájemce o historii závodních vozů a jejich dráhových modelů a časopis již nebyl v prodeji (také jsem to několikrát udělal, a to i členům tohoto klubu). Ani jednu z těchto kategorií však Vítek nesplňuje.

LS
liberec dne September 13 2009 11:47:34
Ahoj Libore,
původně jsem nechtěl vůbec psát do tohoto vlákna, ale chtěl bych se trochu Vítka zastat v tom smyslu, že jsem pochopil jeho poznámku. Píše, že v žádném případě nenabádá k tomuto postupu a jak jej znám z diskuzí na toto téma i z jiného fóra, tak jeho postoj je podobný k Tvému.
Jinam stojím za celým obsahem toho, co jsi napsal. A aby Tě to trochu hřálo u srdce - vyslechnul jsem diskuzi na téma Tvého textu zrovna v sobotu na MČR Nascar a byla v kladném duchu a kroužek diskutujících tvořilo 5 modelářů. A to o Tvém textu diskutovali závodníci nekomerčních modelů.
Mě osobně je velmi smutno z toho, jaký mají postoj zdejší přispívající k tištěnému médiu, které je ochotno příspěvky pro dráhaře mít ve svém obsahu. Jinak jsem osobně rád, že si Tvé texty mohu přečíst alespoň někde, protože mají svou kvalitu, která by na internetu zapadla do zapomnění.
Doufám, že budeš mít cestu přes Liberec a stavíš se na kus řeči. smiley Tomáš
LS dne September 13 2009 12:26:15
Ahoj Tomáši,

děkuji Ti za pochvalu, která potěší. Do Liberce a Jablonce nad Nisou jezdím jednou týdně. Rád se u Tebe zastavím, ale jednání jsou až do večera, takže návštěva je možná až večer. O Vítkových postojích nechci polemizovat. O jeho výroku …“ K sosnutí skenu na rapidu by to nebylo“ si myslím své a vše ostatní nehodlám komentovat.

Ochrana duševního vlastnictví je v této zemi velký problém. Skeny článků a jejich následném zveřejňování na neplacených serverech, nelegálním kopírováním CD a DVD to začíná a končí to poměrně nechutnými spory o nezanedbatelné peníze. Má poslední smlouva s veřejným investorem je z 50% zaměřena na ochranu mých autorských práv, 30% tvoří formální obsah, 20% obsah skutečného plnění díla. Absurdní, že.

To že RC Cars na rok zkušebně uveřejňuje články o autodráze je malý zázrak. Měli bychom za něj být vděční a ne jim na tomto webu brát „platící zákazníky“. Více si řekneme na schůzce s RC Cars 1. října 2009, předpokládám, že přijedeš. Myslím si, že čtenáři budou o závěrech této schůzky dostatečně informováni.

LS
vitek dne September 13 2009 13:43:06
Nehodlám jitřt atmosféru a reagovat na každou větu. By se mne některé velmi dotkly. Možná stejně jako moje poznámka a pokus o vtípek LS.
Ale jednu poznámku si neodpustím. A to jen proto, že vše šlo po mém soudu řešit i jinak. Pokud máte pocit, že jsem porušil Vaše práva nebo nabádal k porušování zákonů, tak máte možnost, repektive i povinnost řešit vše v rámci právního řádu ČR.
Petr L dne September 13 2009 23:22:45
Vlastní model je velmi kvalitně provedený a hlavně je zde nastoupený zajímavý trend volby odolnějších materiálu exponovaných dílů. Já osobně si ho nekoupím, jsem na něco jiného, ale stejně mne zajímá jako u jiných modelů mimo můj focus, jak je povedený, jak jede, co výrobce udělal dobře, co mu ulétlo, atp.
Stejně tak mi dělá radost, že se u Fara konečně začíná zhmotňovat jejich vize a že model snese srovnání s konkurencí bez u nás oblíbeného přimhouření oka a protekcionismu.
Od uvedení modelu na trh se prakticky ke všem, kteří na model čekali a čekali hodně dlouho, již dostal a nikdo z majitelů/členů fóra nebyl schopen auto dát na dráhu, udělat pár fotek a podělit se s ostatními o svoje dojmy. LS napsal článek a místo aby info o článku v RC Cars nakoplo ty, kteří mají model doma a přidali svoje pocity, nebo třeba i s LS nesouhlasili, tak se debata dostala až k ochraně autorských práv a morálky obecně. Ach jo
Petr L dne September 14 2009 09:09:32
Abych nespustil další kalamitu, přecejenom se o Tatře něco málo objevilo, Roman vystavil fotky a Vítek info o možnosti osadit pneu Ortmann.....
JK dne September 14 2009 10:45:34
Tý jo - vypadá to na ostrý střet různých pohledů na věc. Profesionalita a nadšení nebo komerce a touha jen se zůčastnit. Ale stejně asi nejvíc lidí štve že někdo dostal za svou práci zaplaceno pár korun a oni ne. Nekamenujte Vítka on jen vyjadřuje pohled fórařů že mají chu diskutovat jen o tom co tu je k mání a ne o něčem mimo. A řeči o ochraně autorských práv a dalších šílenostech se sem moc nehodí.
Petr L dne September 14 2009 11:19:31
To JK:
pokud chce někdo diskutovat o článku, tak si ho asi opravdu musí přečíst. Bez toho to většině z nás moc nejde. Skutečnost, že zde není článek ke čtení není argument, to bychom zde nemohli diskutovat o 90% všeho, co se autodráhy týká.
Otázku autorských práv atp. jsme zde diskutovali již mnohokrát, protože se s naším zájmem neustál protínají a je jedno jestli se to někomu líbí, nebo ne.
JK dne September 14 2009 11:49:10
No a právě proto asi nikdo o náplni článku nediskutuje protože ho nečetl a nečetl ho proto že si nekupuje RCC. Na to ukazoval už první komentář. A totéž platí i o autorských právechĄnebo jste se snad snad v těch diskuzích k něčemu dostaly? LS je někde kde zbytek lidí není a nebude. Je to jeho právo a i problém jak se s tim vypořádá. Když to moc skomplikuje nebude jeho články nikdo číst. Někdo chce aby jeho článek četlo co nejvíc lidí jinému stačí že ho čtou třeba jen 2 odborníci.
Petr L dne September 14 2009 13:39:02
Nezlob se na mne, ale to je dost svérázný pohled na věc.
JK dne September 14 2009 14:17:25
V čem? Že moc lidí RCC nečte je z debaty jasné. A LS je dnes na úrovni profesionála a jeho požadavky a taky závazky tomu odpovídají. Práce s jeho články je velká ale možnost jejich umístění i mimo forum asi taky. Mě by taky víc těšila pochvala od odborníka než 5 obecných plků.
Sehnat a srovnat matroš na článek o historii je úplně něco jiného než spracovat reportហo závodě. Ta ale zase může mít třeba víc čtenářů.
Petr L dne September 14 2009 17:59:17
To JK, tak když si přečtu tvoje 3 příspěvky, tak se v tom tvém postoji nějak nemohu vyznat. Nejdřív obhajuješ Vítka a odsouvᚠautorská práva mimo web, pak zase LS a jeho postoj a nakonec ještě přidᚠvysvětlení o tom jaká je fuška napsat pořádný článek a zároveň dávᚠna váhy větší masovost reportáže.
Ještě pořád se mi divíš, že mi to připadá poněkud svérázné?
JK dne September 15 2009 09:14:17
Tak znovu:
Vítek něco plácnul a nejspíš to tak zle nemyslel. Svým vtípkem ale ukázal na myšlení většiny z nás a to bolí. O autorských právech všichni něco ví ale stejně je dodržují jen když se jim to hodí do krámu. Debaty okolo nich nic nového nepřinášej.
LS napsal kvalitní článek ale neotisknul ho tady a má k tomu své důvody.
Není článek jako článek, není každý autor stejný a to platí i o čtenářích. Někdo si rád koupí časopis o svém hoby, jiný musí nebo chce šetřit, někdo píše hlavně pro peníze a jiný spíš pro uznání. Masovost bych sem moc neplet protože nikdo neví jak moc je RCC mezi lidma rozšířený a stejné je to s webem.
Kdyby se zbytečně neplkalo okolo tak by sem LS a asi i jiní nakonec článek za nějakou dobu dali a bylo by konečně o čem mluvit a třeba i srovnávat. Takhle je to mlácení prázdné slámy protože příspěvky jako článek byl dobrý jsou na prd. To je vše.

Příde mi ale blbý že se forum o autodráze stalo jen vývěskou pro RCC.
Pepino dne September 15 2009 09:28:52
Jen informačně pro JK ohledně jeho připomínek:

RC-CARS
Pravidla jsou kvůli exkluzivitě nastavena tak, že článek, který vyšel v RC-CARS, sem může až 1 měsíc po expedici toho konkrétního čísla časopisu. Takže článek, pokud si to LS nerozmyslí, zde bude 1. 10.2009

Články
Dělám sám, za 2 a půl roku se nenašel trvalý pomocník, neživí mě to, nestíhám, proto třeba není o čem diskutovat. Za poslední 2 měsíce diskutuje cca 10 lidí ze 140 registrovaných.

Možnost vkládání
Každý může nově vložit článek či novinku, aby bylo možné diskutovat. Viz. panel úplně vpravo dole po přihlášení.
JK dne September 15 2009 10:13:30
OK, to vše je mi z jiných debat jasný.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Domácí dráha z Lexanu 3
Domácí dráha z Lexanu 3
Zajímavé domácí dráhy
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 3
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio