AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 06:45:29 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Pohár SCALEXTRIC 2009
 
ZávodyOrganizátoři Poháru Scalextric nám dnes zaslali pravidla a termíny pro rok 2009. V letošním roce se odjede 5 závodů. Novou tratí je čtyřdráha v DDM Barák v Hradci Králové a pohár se zároveň opět pojede v Jihlavě na nové dráze.

Jediným negativem je kolize termínu 20. 6. 2009, kdy se jede taktéž v Pardubicích Porsche Cup.

Pohár Scalextric - termíny pro rok 2009
1. Závod: 6. - 7. 3. 2009 Praha 6
2. Závod: 3. - 4. 4. 2009 Hradec Králové - Benešovka
3. Závod: 19. - 20. 6. 2009 Bílina
4. Závod: 2. - 3. 10. 2009 Hradec Králové - DDM Barák
5. Závod: 13. - 14. 11. 2009 Jihlava

Pravidla Poháru Scalextric
Ke stažení zde (PDF)

Pravidla Poháru stavěných aut 1:32
Ke stažení zde (PDF)
Komentáře
Pepino dne January 21 2009 08:33:56
Miloši, moje připomínky:
1 - Tzn. že v kategorii 1 (Auto z krabičky) nelze použít silikon pneumatiky.

2 - Dále nevím, proč bylo vybráno vodítko MRRC, když nejde standardní cestou dokoupit (neviděl jsem ho nikde v nabídce komerčních prodejců)

3 - V kategorii 2 jsou teda Scalextric auta, mohou být jiné ložiska a hřídele, ale nemůžou být disky a pneumatiky a motory. Raději bych to viděl jako Scalextric podvozek a karoserii a ostatní volitelné, protože takto je to duplicita kategorie 1, ale pouze mohu dát silikony (tzn. komplet zadni Scalextric 3 mm osu).

4 - Kategorie 3 je v podstatě Krušnohor, protože tam není žádné omezení. Mluví se jen o podvozku a nikoliv o kleci, dále podovozek musí být plastový, ale nikoliv od stejného výrobce jako kastle, takže můžu cokoliv napasovat apod.
liberec dne January 21 2009 09:40:47
Zběžně jsem si pravidla prohlédl a jsem z nich také zmatený. Ale abych pravdu řekl, závody jsou v termínech, kdy máme jiné akce a tak se těžko nějakého zúčastníme.
sutor dne January 21 2009 09:44:08
1) skupina 1 - je sice jednoznačná, ale asi jí moc lidí nepojede ((o bylo i důvodem jejího vyřazení z Krušnohoru)
2) skupina 2 - naprosto stejný názor jako Pepino
3) skupina 3 - naprosto stejný názor jako Pepino

V superpoháru pak moc nechápu omezení pro start všech skupin v kategoriích N, M a F - výsledkem tohoto řešení je pokračující jednostranná diskriminace startujících s vozy jiných výrobců.

Podstatně logičtější by se mi zdálo rozdělení:
skupina 1 - auta Scalextric s či bez tuningu Scalextric
skupina 2 - auta Scalextric s libovolným tuningem
skupina 3 - libovolná auta s libovolným tuningem
nebo případně ještě lépe ponechání loňských pravidel se změnou na oddělené bodováním a společným vyhodnocením dle dosažených bodů.

Stavěné modely se bohužel svou koncepcí prakticky nezměnily - tj. pořád platí omezení pro formule pravoúhlým uložením motoru a zákaz ocelových šasi, úplně zbytečné je vymezení světlosti mimo běžnou úroveň (0,8 mm pod převodem), dohady budou i okolo motorů atd.
Lada64 dne January 21 2009 14:04:57
"Soutěžící může přihlásit pouze jeden model do každé kategorie a skupiny."

nevím tedy, jestli do katgori se třemi skupinami lze přihlásit do keždé skupiny jedno auto - tedy tři do jedné kategorie v různých skupinách.

"Počet závodníků ve skupině je minimálně 4, při menším počtu budou zařazeni o
skupinu výše."

V případě slučování skupin by mohlo nastat, že pojedu v jedné skupině se dvěma auty ?????????????????

V případě, že musím mít maximálně 1 auto do kterékoli kategorie a zároveň 1 auto do kerékoli skupiny, znamená to start s maximálně třemi auty různých skupin v různých kategoriích. pak se mi zdají zbytečné odstavce:

"Startovné činí 50,- Kč za každou kategorii, do které je soutěžící přijat, maximálně však 200,-Kč bez ohledu na počet kategorií, do kterých je soutěžící přijat.
Dítě do 15-ti let zaplatí 20,-Kč za každou kategorii, do které bude přijato, maximálně 80,-Kč bez ohledu na počet kategorií, do kterých bude přijato."

Protože maximální stertovné bude 150,-, případně 60,- Kč.

=> Nejsem y toho moudrý.


"Pro skupinu 2.
Model musí splňovat technická pravidla (bod 3.) a jsou
povoleny pouze úpravy pomocí tuningových dílů Scalextric
mimo následujícího:"

Z toho mi vyplývá, že úpravy, které jsou v tomto odstavci následně popsány se nemějí dělat ????????????????? a všechno ostatní, co dokážu pomocí tuningových dílů Scalextric lze ??????????????????

Co tedy můžu do skupiny 2 upravit?
Milan dne January 21 2009 15:40:58
Kolize termínu 20.6.2009 se určitě upraví, najdeme jiný termín a zveřejníme.


1. Ano, u aut z krabičky nejdou použít silicony. To by potom už nebylo auto z krabičky a taky asi na 80% plastových disků nelze silikony nasadit. Silikony Scalextric jsou primárně určeny na duralové disky. Je povolena pouze výměna vodítka za tuningové z důvodu, že některé dráhy nejsou úplně rovné.

2.Vodítko MRRC lze v ČR koupit, chce to trochu zapátrat. Je povoleno na ty podvozky Scalextric, kde je použito staré vodítko a tuningové vodítko nejde na tyto podvozky namontovat ( např. Ford GT40, Camaro, Mustang, starší Nascary, rally auta-dvoukolky atd.)

3.Supina 2 - není duplicitní se skupinou 1, jsou povoleny úpravy dle pravidel. Ložiska a hřídele jsou povoleny libovolné, tak jak v loňském roce. To znamená, že hřídele můžou být ocelové, titanové, uhlíkové a plné nebo duté, ložiska kluzná nebo kuličková. Průměr hřídele určuje disk. Pravidla pro skupinu jsou prakticky stejná, jako v roce 2008.

4. Skupina 3 - auto setavené tak, že podvozek,karosérie, klec motoru, motor, vodítko a další můžou být od jiného výrobce, interiér je vyroben doma z fólie, kola na Nascaru mají průměr 16mm a světlost je skoro nulová - to už není pohárové auto a už nejde ani o tuning komerčně vyráběného auta. To je stavba auta. Toto není naším záměrem, ale přesto je umožněno získat body závodníkům soutěžícím s těmito auty. Takto postavená auta byla v loňském roce vidět na závodech.

O pravidlech stavěných modelů mi nepřísluší cokoliv komentovat.
sutor dne January 21 2009 16:40:14
Jen na okraj k Nascarům:
Nevím, kdo jel s podobným Nascarem, který popisuješ, ale např. v případě mém, Edy a Květy se jednalo o normální SCX, kde jediné úpravy oproti standardu byla výměna jejich atypického motoru za běžný krátký 13D s použitím standardního komerčního přechodového dílu slot.it, zadní kola slot.it 20*12mm, přední 17*10, vodítko slot.it. Interiér byl samozřejmě původní, dtto ložiska, žádné montování klecí do podvozku ani jeho nařezávání atd. - výsledek je tedy tuning komerčního auta komerčními díly.

Ale nejde přece o to se dohadovat, jen mi to vše přijde trochu zbytečně složité a pro někoho možná v důsledku i odrazující. Daleko jednodušší mi připadala verze, kterou jsme navrhovali v Bílině, tj. ponechat pravidla víceméně tak, jak jsou, jen s možností odděleného bodování scalextric x nescalextric a tím pádem i možností dosáhnout na bodovaná konečná umístění. Ale to byla vlastně jen reakce na tehdy prezentovaný záměr nových pravidel pro rok 2009 (povolení startovat pouze autům Scalextric), protože i v roce 2008 jsme se v pohodě účastnili závodů i s vědomím, že se nedostaneme při použití nescalextricových aut do konečného hodnocení. Teď se tam vlastně taky nedostaneme, protože v několika kategoriích není povolena skupina 3 pro započítání do superpoháru. A to mi přijde trochu nelogické.
Milan dne January 21 2009 19:18:44
K Nascarům: Já nepíšu, že tak byl sestaven Tvůj Nascar,ale obecně o autech, která se na závodech objevila takto sestavená. Třeba u některých F1 byla šířka přes kola až o 12mm větší, než měla být a přední kola měla výrazně menší průměr než zadní, přitom průměr má být stejný.

Ani se nechci dohadovat. Někdo ty pravidla musí napsat, celé to zorganizovat a všem to nemusí vyhovovat. A složité je to hlavně pro organizátory.

Závodníci mají nyní dle nových pravidel volné ruce s čím pojedou a kterou skupinu obsadí. Nyní se do konečného pořadí za celý ročník v kategorii může dostat závodník, a jede v kterékoliv skupině dané kategorie. Jenom Ti z první a druhé skupiny asi nikdy nevyhrají jednotlivý závod a tak budou ochuzeni, teoreticky třeba i pětkrát za rok, o pocit vítězství v kategorii v jednotlivém závodě. Tímto asi vychácíme vstříc všem.

A aby byl zachován aspoň nějaký rámec pohárového závodu, tak to omezení započítávání bodů do Superpoháru.
Lada64 dne January 26 2009 08:05:21
Jak to je s těmi kategoriemi a skupinami?
Já mám několik vozů rallye a to snad všech třech skupinách.
Můžu tedy startovat se třemi vozy v kategorii Rallye - v každé skupině s jedním?
Naopak do ostatních kategorií auta nemám a asi ani pořizovat nebudu.

Jak to je tedy s možností úprav ve skupině 2?
Jirka dne January 26 2009 15:10:42
No já myslím, že to je v pravidlech výrazný posud ku předu a pokud si budu moci dle těchto nových pravidel zajet prakticky s čímkoliv tak se zůčastním. Že nebudu v superpoháru klasifikován s jinými autíčky v tomto případě vcelku chápu, protože je to pohár určitého výrobce, který tím dělá reklamu svým výrobkům.
Pro Ladu 64- startovat s více vozy v jedné kategorii nelze, v bodě 2 se o tom píše v první větě.
Lada64 dne January 26 2009 19:29:05
Jirko, to tedy znamená že v každé kategorii, kterou bych jel musím jet v jiné skupině? - tak mi to zatím z první věty bodu 2 vyplývá.
Jirka dne January 26 2009 19:40:36
Já tomu rozumím tak, že do každé kategorie může startující zařadit jedno auto, stejně jako je to v kterémkoliv jiném poháru a podle toho jaký model mᚠtedy zda to je scalextric nebo něco jiného, nebo jak rozsáhlý mᚠtuning, tak podle toho budeš hodnocený v jedné z těch tří skupin. Bude jedno zda například do rally pojedu ve třetí skupině a do nascarů budu mít třeba auto s krabičky a do cesáků tuning scalextric, každá je hodnocena zvl᚝. Takže jestli mᚠjenom rally auta , svezeš se bohužel jenom jednou. Ale jinak to nejde protože někteří z nás by mohli obsadit třeba všechny skupiny v každé kategorii a to bychom to možná jezdily i v neděli.
Lada64 dne January 26 2009 20:17:39
Dobrá, do každé kategorie jedno auto, to má i logiku, ale je to tak nešikovně napsaný, jak už jsem psal v prvním příspěvku, že by mělo být jedno auto ve skupině. To by teda vylučovalo možnost jet s půjčenou plackou od Slot-it a Rally autem třeba od Spiritu, protože by už byly 2 auta do jedné skupiny.
V případě zájmu o start ve třetí kategorii by se už muselo jednat pouze o krabičkový Scalextric a další skupiny nejsou. Čtvrté auto by tedy mohlo být možná stavěné.
Jirka dne January 26 2009 20:32:36
Ne, já vycházím z minulých let. Můžeš startovat maximálně se šesti auty tedy v poháru scalextric. Stavěné dvaatřicetiny do toho nepočítej ty jsou zvl᚝ a není to aktivita scalextricu. A každé tvé auto bude v těch šesti kategoriích zařazeno do určité skupiny. Takže s plackou Slot it pojedu v kategoii Z ve 3. skupině a se Spiritem v kategoii Rally tedy R rovněž ve třetí skupině.
Lada64 dne January 26 2009 20:51:54
Jako zkušenost - dobrý, taky už jsem byl na závodě tohoto poháru, ale to, co tu píšeš, z těch nových pravidel v žádné případě nevyplývá, a už vůbec ne z první věty bodu 2.
Jirka dne January 26 2009 21:13:50
Tak pardon.
Lada64 dne January 26 2009 21:31:21
Neomlouvej, se. Jen si myslím, že by to mohlo být v pravidlech napsaný srozumitelněji (jednoznačně) a ne jednou větou tak, aby byl možný dvojí výklad a skutečnost byla něco mezi tím.
To co píšeš ty, by mohlo znít např:
Soutěžící může přihlásit pouze jeden model do každé kategorie.
Podle výrobce a úprav bude model zařazen do příslušné skupiny.
lubos dne January 27 2009 12:06:49
Lada64, správně jsi to pochopil:
Soutěžící může přihlásit pouze jeden model do každé kategorie.
Podle výrobce a úprav bude model zařazen do příslušné skupiny.
smileysmileysmiley
Lada64 dne January 27 2009 13:02:59
To je sice hezké,že jsme se domluvili, jak to asi v praxi chodí, ale proč to tak není napsáno v pravidlech?
HWSlot dne January 27 2009 13:05:10
Huuustej pokec smileysmiley
Pepino dne January 27 2009 14:31:55
S Ladou jsem mluvil a vse jsme si vysvetlili. Je to o slovickareni. Pravdu ma vsak v tom, ze neznaly clovek si muze takto napsana pravidla vylozit prave na zaklade techto slovicek uplne obracene a pote budou jen vznikat problemy pri technicke prejimce.

Vse by melo byt psano strucne a vystizne.
Petr L dne January 28 2009 12:30:32
Jenom bych doplnil za poslední Pepinovu větu.

APo napsání nechat přečíst před zveřejněním alespoň jedné osobě, která dotčené problematice moc nerozumí. Následné "debilní" otázkz většinou vedou k vyšší srozumitelnosti jakéhokoliv textu. My to tak dělali u manuálů a ušetřilo to hodně času, nervů atd..
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Ferrari Challenge
Ferrari Challenge
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 30
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio