|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
| Organizátoři Poháru Scalextric nám dnes zaslali pravidla a termíny pro rok 2009. V letoním roce se odjede 5 závodů. Novou tratí je čtyřdráha v DDM Barák v Hradci Králové a pohár se zároveň opět pojede v Jihlavě na nové dráze.
Jediným negativem je kolize termínu 20. 6. 2009, kdy se jede takté v Pardubicích Porsche Cup.
Pohár Scalextric - termíny pro rok 2009
1. Závod: 6. - 7. 3. 2009 Praha 6
2. Závod: 3. - 4. 4. 2009 Hradec Králové - Beneovka
3. Závod: 19. - 20. 6. 2009 Bílina
4. Závod: 2. - 3. 10. 2009 Hradec Králové - DDM Barák
5. Závod: 13. - 14. 11. 2009 Jihlava
Pravidla Poháru Scalextric
Ke staení zde (PDF)
Pravidla Poháru stavěných aut 1:32
Ke staení zde (PDF) | |
| |
|
|
dne January 21 2009 08:33:56
Miloi, moje připomínky:
1 - Tzn. e v kategorii 1 (Auto z krabičky) nelze pouít silikon pneumatiky.
2 - Dále nevím, proč bylo vybráno vodítko MRRC, kdy nejde standardní cestou dokoupit (neviděl jsem ho nikde v nabídce komerčních prodejců)
3 - V kategorii 2 jsou teda Scalextric auta, mohou být jiné loiska a hřídele, ale nemůou být disky a pneumatiky a motory. Raději bych to viděl jako Scalextric podvozek a karoserii a ostatní volitelné, protoe takto je to duplicita kategorie 1, ale pouze mohu dát silikony (tzn. komplet zadni Scalextric 3 mm osu).
4 - Kategorie 3 je v podstatě Krunohor, protoe tam není ádné omezení. Mluví se jen o podvozku a nikoliv o kleci, dále podovozek musí být plastový, ale nikoliv od stejného výrobce jako kastle, take můu cokoliv napasovat apod. |
dne January 21 2009 09:40:47
Zběně jsem si pravidla prohlédl a jsem z nich také zmatený. Ale abych pravdu řekl, závody jsou v termínech, kdy máme jiné akce a tak se těko nějakého zúčastníme. |
dne January 21 2009 09:44:08
1) skupina 1 - je sice jednoznačná, ale asi jí moc lidí nepojede ((o bylo i důvodem jejího vyřazení z Krunohoru)
2) skupina 2 - naprosto stejný názor jako Pepino
3) skupina 3 - naprosto stejný názor jako Pepino
V superpoháru pak moc nechápu omezení pro start vech skupin v kategoriích N, M a F - výsledkem tohoto řeení je pokračující jednostranná diskriminace startujících s vozy jiných výrobců.
Podstatně logičtějí by se mi zdálo rozdělení:
skupina 1 - auta Scalextric s či bez tuningu Scalextric
skupina 2 - auta Scalextric s libovolným tuningem
skupina 3 - libovolná auta s libovolným tuningem
nebo případně jetě lépe ponechání loňských pravidel se změnou na oddělené bodováním a společným vyhodnocením dle dosaených bodů.
Stavěné modely se bohuel svou koncepcí prakticky nezměnily - tj. pořád platí omezení pro formule pravoúhlým uloením motoru a zákaz ocelových asi, úplně zbytečné je vymezení světlosti mimo běnou úroveň (0,8 mm pod převodem), dohady budou i okolo motorů atd. |
dne January 21 2009 14:04:57
"Soutěící můe přihlásit pouze jeden model do kadé kategorie a skupiny."
nevím tedy, jestli do katgori se třemi skupinami lze přihlásit do kedé skupiny jedno auto - tedy tři do jedné kategorie v různých skupinách.
"Počet závodníků ve skupině je minimálně 4, při mením počtu budou zařazeni o
skupinu výe."
V případě slučování skupin by mohlo nastat, e pojedu v jedné skupině se dvěma auty ?????????????????
V případě, e musím mít maximálně 1 auto do kterékoli kategorie a zároveň 1 auto do kerékoli skupiny, znamená to start s maximálně třemi auty různých skupin v různých kategoriích. pak se mi zdají zbytečné odstavce:
"Startovné činí 50,- Kč za kadou kategorii, do které je soutěící přijat, maximálně vak 200,-Kč bez ohledu na počet kategorií, do kterých je soutěící přijat.
Dítě do 15-ti let zaplatí 20,-Kč za kadou kategorii, do které bude přijato, maximálně 80,-Kč bez ohledu na počet kategorií, do kterých bude přijato."
Protoe maximální stertovné bude 150,-, případně 60,- Kč.
=> Nejsem y toho moudrý.
"Pro skupinu 2.
Model musí splňovat technická pravidla (bod 3.) a jsou
povoleny pouze úpravy pomocí tuningových dílů Scalextric
mimo následujícího:"
Z toho mi vyplývá, e úpravy, které jsou v tomto odstavci následně popsány se nemějí dělat ????????????????? a vechno ostatní, co dokáu pomocí tuningových dílů Scalextric lze ??????????????????
Co tedy můu do skupiny 2 upravit? |
dne January 21 2009 15:40:58
Kolize termínu 20.6.2009 se určitě upraví, najdeme jiný termín a zveřejníme.
1. Ano, u aut z krabičky nejdou pouít silicony. To by potom u nebylo auto z krabičky a taky asi na 80% plastových disků nelze silikony nasadit. Silikony Scalextric jsou primárně určeny na duralové disky. Je povolena pouze výměna vodítka za tuningové z důvodu, e některé dráhy nejsou úplně rovné.
2.Vodítko MRRC lze v ČR koupit, chce to trochu zapátrat. Je povoleno na ty podvozky Scalextric, kde je pouito staré vodítko a tuningové vodítko nejde na tyto podvozky namontovat ( např. Ford GT40, Camaro, Mustang, starí Nascary, rally auta-dvoukolky atd.)
3.Supina 2 - není duplicitní se skupinou 1, jsou povoleny úpravy dle pravidel. Loiska a hřídele jsou povoleny libovolné, tak jak v loňském roce. To znamená, e hřídele můou být ocelové, titanové, uhlíkové a plné nebo duté, loiska kluzná nebo kuličková. Průměr hřídele určuje disk. Pravidla pro skupinu jsou prakticky stejná, jako v roce 2008.
4. Skupina 3 - auto setavené tak, e podvozek,karosérie, klec motoru, motor, vodítko a dalí můou být od jiného výrobce, interiér je vyroben doma z fólie, kola na Nascaru mají průměr 16mm a světlost je skoro nulová - to u není pohárové auto a u nejde ani o tuning komerčně vyráběného auta. To je stavba auta. Toto není naím záměrem, ale přesto je umoněno získat body závodníkům soutěícím s těmito auty. Takto postavená auta byla v loňském roce vidět na závodech.
O pravidlech stavěných modelů mi nepřísluí cokoliv komentovat. |
dne January 21 2009 16:40:14
Jen na okraj k Nascarům:
Nevím, kdo jel s podobným Nascarem, který popisuje, ale např. v případě mém, Edy a Květy se jednalo o normální SCX, kde jediné úpravy oproti standardu byla výměna jejich atypického motoru za běný krátký 13D s pouitím standardního komerčního přechodového dílu slot.it, zadní kola slot.it 20*12mm, přední 17*10, vodítko slot.it. Interiér byl samozřejmě původní, dtto loiska, ádné montování klecí do podvozku ani jeho nařezávání atd. - výsledek je tedy tuning komerčního auta komerčními díly.
Ale nejde přece o to se dohadovat, jen mi to ve přijde trochu zbytečně sloité a pro někoho moná v důsledku i odrazující. Daleko jednoduí mi připadala verze, kterou jsme navrhovali v Bílině, tj. ponechat pravidla víceméně tak, jak jsou, jen s moností odděleného bodování scalextric x nescalextric a tím pádem i moností dosáhnout na bodovaná konečná umístění. Ale to byla vlastně jen reakce na tehdy prezentovaný záměr nových pravidel pro rok 2009 (povolení startovat pouze autům Scalextric), protoe i v roce 2008 jsme se v pohodě účastnili závodů i s vědomím, e se nedostaneme při pouití nescalextricových aut do konečného hodnocení. Teď se tam vlastně taky nedostaneme, protoe v několika kategoriích není povolena skupina 3 pro započítání do superpoháru. A to mi přijde trochu nelogické. |
dne January 21 2009 19:18:44
K Nascarům: Já nepíu, e tak byl sestaven Tvůj Nascar,ale obecně o autech, která se na závodech objevila takto sestavená. Třeba u některých F1 byla ířka přes kola a o 12mm větí, ne měla být a přední kola měla výrazně mení průměr ne zadní, přitom průměr má být stejný.
Ani se nechci dohadovat. Někdo ty pravidla musí napsat, celé to zorganizovat a vem to nemusí vyhovovat. A sloité je to hlavně pro organizátory.
Závodníci mají nyní dle nových pravidel volné ruce s čím pojedou a kterou skupinu obsadí. Nyní se do konečného pořadí za celý ročník v kategorii můe dostat závodník, a jede v kterékoliv skupině dané kategorie. Jenom Ti z první a druhé skupiny asi nikdy nevyhrají jednotlivý závod a tak budou ochuzeni, teoreticky třeba i pětkrát za rok, o pocit vítězství v kategorii v jednotlivém závodě. Tímto asi vychácíme vstříc vem.
A aby byl zachován aspoň nějaký rámec pohárového závodu, tak to omezení započítávání bodů do Superpoháru. |
dne January 26 2009 08:05:21
Jak to je s těmi kategoriemi a skupinami?
Já mám několik vozů rallye a to snad vech třech skupinách.
Můu tedy startovat se třemi vozy v kategorii Rallye - v kadé skupině s jedním?
Naopak do ostatních kategorií auta nemám a asi ani pořizovat nebudu.
Jak to je tedy s moností úprav ve skupině 2? |
dne January 26 2009 15:10:42
No já myslím, e to je v pravidlech výrazný posud ku předu a pokud si budu moci dle těchto nových pravidel zajet prakticky s čímkoliv tak se zůčastním. e nebudu v superpoháru klasifikován s jinými autíčky v tomto případě vcelku chápu, protoe je to pohár určitého výrobce, který tím dělá reklamu svým výrobkům.
Pro Ladu 64- startovat s více vozy v jedné kategorii nelze, v bodě 2 se o tom píe v první větě. |
dne January 26 2009 19:29:05
Jirko, to tedy znamená e v kadé kategorii, kterou bych jel musím jet v jiné skupině? - tak mi to zatím z první věty bodu 2 vyplývá. |
dne January 26 2009 19:40:36
Já tomu rozumím tak, e do kadé kategorie můe startující zařadit jedno auto, stejně jako je to v kterémkoliv jiném poháru a podle toho jaký model má tedy zda to je scalextric nebo něco jiného, nebo jak rozsáhlý má tuning, tak podle toho bude hodnocený v jedné z těch tří skupin. Bude jedno zda například do rally pojedu ve třetí skupině a do nascarů budu mít třeba auto s krabičky a do cesáků tuning scalextric, kadá je hodnocena zvlá. Take jestli má jenom rally auta , sveze se bohuel jenom jednou. Ale jinak to nejde protoe někteří z nás by mohli obsadit třeba vechny skupiny v kadé kategorii a to bychom to moná jezdily i v neděli. |
dne January 26 2009 20:17:39
Dobrá, do kadé kategorie jedno auto, to má i logiku, ale je to tak neikovně napsaný, jak u jsem psal v prvním příspěvku, e by mělo být jedno auto ve skupině. To by teda vylučovalo monost jet s půjčenou plackou od Slot-it a Rally autem třeba od Spiritu, protoe by u byly 2 auta do jedné skupiny.
V případě zájmu o start ve třetí kategorii by se u muselo jednat pouze o krabičkový Scalextric a dalí skupiny nejsou. Čtvrté auto by tedy mohlo být moná stavěné. |
dne January 26 2009 20:32:36
Ne, já vycházím z minulých let. Můe startovat maximálně se esti auty tedy v poháru scalextric. Stavěné dvaatřicetiny do toho nepočítej ty jsou zvlá a není to aktivita scalextricu. A kadé tvé auto bude v těch esti kategoriích zařazeno do určité skupiny. Take s plackou Slot it pojedu v kategoii Z ve 3. skupině a se Spiritem v kategoii Rally tedy R rovně ve třetí skupině. |
dne January 26 2009 20:51:54
Jako zkuenost - dobrý, taky u jsem byl na závodě tohoto poháru, ale to, co tu píe, z těch nových pravidel v ádné případě nevyplývá, a u vůbec ne z první věty bodu 2. |
dne January 26 2009 21:13:50
Tak pardon. |
dne January 26 2009 21:31:21
Neomlouvej, se. Jen si myslím, e by to mohlo být v pravidlech napsaný srozumitelněji (jednoznačně) a ne jednou větou tak, aby byl moný dvojí výklad a skutečnost byla něco mezi tím.
To co píe ty, by mohlo znít např:
Soutěící můe přihlásit pouze jeden model do kadé kategorie.
Podle výrobce a úprav bude model zařazen do přísluné skupiny. |
dne January 27 2009 12:06:49
Lada64, správně jsi to pochopil:
Soutěící můe přihlásit pouze jeden model do kadé kategorie.
Podle výrobce a úprav bude model zařazen do přísluné skupiny.
|
dne January 27 2009 13:02:59
To je sice hezké,e jsme se domluvili, jak to asi v praxi chodí, ale proč to tak není napsáno v pravidlech? |
dne January 27 2009 13:05:10
Huuustej pokec |
dne January 27 2009 14:31:55
S Ladou jsem mluvil a vse jsme si vysvetlili. Je to o slovickareni. Pravdu ma vsak v tom, ze neznaly clovek si muze takto napsana pravidla vylozit prave na zaklade techto slovicek uplne obracene a pote budou jen vznikat problemy pri technicke prejimce.
Vse by melo byt psano strucne a vystizne. |
dne January 28 2009 12:30:32
Jenom bych doplnil za poslední Pepinovu větu.
APo napsání nechat přečíst před zveřejněním alespoň jedné osobě, která dotčené problematice moc nerozumí. Následné "debilní" otázkz větinou vedou k vyí srozumitelnosti jakéhokoliv textu. My to tak dělali u manuálů a uetřilo to hodně času, nervů atd.. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
27
Pohár SCALEXTRIC 3. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 56
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|